14.7.2017

But there, is a light in the dark, and I feel its warmth

Viikko sitten lauantaina Tua saapui Karkin kanssa viideksi päiväksi meille kylään. Matkattiin Nempan kanssa neljän maissa kohti Helsinkiä ja Helsingin rautatieasemaa. Matkalla kerettiin käydä Mustissa ja mirrissä katsomassa pantoja ja laitoinkin kassan taakse pari varaukseen. Rautatieasemalla Karkki ja Tua sai iloisen tervehdyksen hyvin iloiselta fläpältä ja siitä meidän superiloinen ja onnellinen ryhmärämä suuntasi kohti Kamppia. Käytiin hakemassa mustimirristä pannat, jotka olin valinnut hurtille. Saivat siis samanalaiset rukkapannat, jotka ovatkin joissain kuvissa. Tämän jälkeen suunnattiin kotia kohti Subwayn kautta.

Kotiin tultua oltiin ihan poikkipuhki kuumuudesta, joten suunnattiin rantaan uimaan. Nemo juoksenteli eestaas onnellisena veteen ja Karkki ui Tuan ja mun perässä ympäriinsä. Kamut tuli oikein hyvin juttuun ja uitiinkin aika pitkä tovi. Siitä suunnattiin puolikuolleina kotiin ja tehtiin meille kanapastaa, joka osoittautui pahaksi tillikerman takia, pah. Nemo sai kans trimmin illalla, tuli oikein siisti poika. Yöllä lähdettiin pimeän laskettua ja humalaisten nuorten sammuttua ulos koirien kanssa. Vedettiin pitkä kolmen tunnin yölenkki ympäri Espoota. Koirat nauttivat kovasti pitkästä lenkistä, kuin myös omistajat. Muutama auto tuli vastaan johtuen viikonlopusta, mutta pääasiassa saatiin olla aika rauhassa.

Karkki kohta 5v seisotettavana, mun lempparispanukki!

Kotiin tultua nukuttiin varmaan yhteen asti, jonka jälkeen pian mun veli kysyikin jos haluttaisiin lähteä mukaan ruokakauppaan. Käytiin siis siellä ostamassa meille tarvikkeita ruokien sekä kakun tekoon. Tehtiin risottoa, jossa vierähtikin hetki. Illemmalla kerättiin kamppeet, otettiin kamera, koirat ja teltta ja suunnattiin metsään. Mentiin mun lempipaikalle ottamaan kuvia auringonlaskusta ja kuvat onnistuivatkin varsin hyvin. Kasattiin teltta syrjäiseen paikkaan metsään ja asetuttiin pienen lenkin jälkeen sinne. Yhden tai kahden hengen teltta osoittautui hieman pieneksi meille ja koirille. Siispä yö meni puoliksi nukkuessa, heräsin ensin viideltä ja sitten seiskalta.

Maanantaista kuvasinkin Mydayn, joka tulee seuraavaan postaukseen. Kerättiin kamat metsätä ja lähdettiin kohtia kotia hirveässä nälässä. Kotona syötiin aamupalat, siivottiin keittiö, joka oli aika suuressa sotkussa sunnuntaista. Kasattiin taas kamat, laitettiin kivat mekot päälle ja siiryttiin rantaan kameran ja jalustan kanssa. Räpsittiin parit tiimikuvat meistä, nämä onnistuivat kerrankin tosi kivasti. Tämän jälkeen mentiin rantaan uimaan ja sieltä tuli kans aikas kivoja kuvia. Mulla oli myös 18-135mm objektiivi mukana, jolla tuli kivan laajakulmamaisia kuvia.

Kotiin päästyä tehtiin ruuaksi pestopastaa ja syötyä lähdettiin bussille ja kohti tallia. Tua on kauan halunnut nähdä meidän tallin ja siispä sinne oli suunta. Hyvin uskaltautui heppapelkoinen kamu taputtelemaan ja silittämään Wyboa ja Nisseä, oon niin ylpeä! Wybo on kyllä varsinaisen ihana herra, oli meidän kanssa ikkunalla varmaan puoli tuntia ja kokoajan korvat hörössä. Tallilla oltiin melkein kasiin asti ja siitä suunnattiin kohti kotia. Kävin Espoon keskuksessa kaupassa ostamassa meille vähän evästä ja ruokaa kotiin.

Mentiin pian kotiin tultua nukkumaan ja herätys soi kolmen jälkeen. Noustiin Nempan kanssa pirteänä ylös ja revittiin Tua ja hyvin uninen spanieli ylös sängystä. Suunta kävi kohti Espoon keskuspuistoa. Tunnelma oli niin ihana, aivan tyhjät kadut ja usvainen pelto, josta tuli muuten aikas kivat kuvat. Keskuspuistossa oli myös ihan tyhjää ja saatiin rauhassa kiertää ympäriinsä auringon tuloon saakka. Siitä suunnattiin kohti kauppaa, jonka avautumista saatiin odotella vartti. Seiskalta kävin sitten hakemassa meille tajuttoman nälkäisille evästä kaupasta ja bussi tuli pian siitä.

Kotona oltiin aikas väsyneitä ja vedettiin "pienet" unet olohuoneen lattialla, vaikka meidän piti katsoa orange is the new blackin uutta kautta... Tiistai oli aika sateinen päivä. Aamupäivä, jolloin nukuttiin, oli kaunis ja aurinkoinen ja iltapäivästä alkoi satamaan. Siispä relattiin sisällä ja katsottiin oikein urakalla tuota oitnb:n uutta kautta. Alettiin myös oikein kokeiksi ja tehtiin mm. omia kanapihvejä ja jauhelihalaatikkoa. Illasta taivas aukeni ja mentiin koirien kanssa tunnin lenkille. Lenkin jälkeen toiset taas nukkuivat oikein tyytyväisinä.

Keskiviikkona porukka oli vieläkin aika nuutunutta hyvin aktiivisesta alkuviikosta. Käytiin kuitenkin parilla aktiivisemmalla lenkillä ja illasta käytiin vielä pidempi lenkki. Keskiviikon alkupäivä oli myös hyvin lämmin, joten lenkit siirtyivät siksi iltaan. Koirat nukkuivat taas oikein tyytyväisinä, kun me katsottiin koko kausi edellä mainitusta sarjasta. Illalla hoksattiin piano tiles peli, jota pelatessa menikin aikas paljon aikaa. Mahtavaa ajanvietettä tuijotella tuollaista pientä ruutua ja teeskennellä, että muka osaisi soittaa jotain...

Torstaina herätys oli aamulla, mutta taisin olla ainut joka heräsi siihen. Muut koisivat tyytyväisinä ja viidennen herätysyrityksen jälkeen asetuin makaamaan ja jatkoin unia vielä hetken. Tuan herättyä alettiinkin pakkailemaan tavaroita. Koirat pääsi vielä lenkille ja me syötiin ruuat. Pian olikin jo aika suunnata kohti Helsinkiä ja rautatieasemaa. Otettiin Helsingissä parit kivat kuvat hurtista, jotka löytyy myös tästä postauksesta. Sanottiin surulliset heipat tytsyille, tämä loma oli kyllä niin paras. Oli aivan mahtavaa tekemistä ja hurtatkin pitivät toistensa seurasta. Ei mulla muuta ole, kuin että on mulla maailman paras ystävä ♥

10 kommenttia :

1. Apua, missä Nemon korvakarvat�� Ihan kuin sillä olisi jonkun toisen rodun korvat!��

1. Haha, trimmattiin ne lyhyeksi, että kasvavat parempilaatusina takasin. :) Fläteillä kuuluu trimmata siis myös korvakarvat.

2. Pakko kysyy mistä toi Tuan mekko on? Se on aivan ihana :)

1. Toi on itseasiassa mun, Tua vaan lainaili sitä kuviin! Mutta tosiaan Espanjasta Playa del inglesistä ostettu :)

3. Miks Karkin iho näyttää tolta? :(

1. Karkilla on atopiaa ja hiivaa :( Onneks on lääkkeitä ja shampoita jotka auttaa ees jotenki asiaan... :)

4. Voi tuota Karkin ihoa jotta muuten erittäin nätti spanieli :) Ketä tämä on virallisesti? Olet kans taitava tuon kameran kanssa, ihania kuvia :)

1. Karkki kiittää ja kiitoksia myös kuvaajan puolesta :) Karkki on virallisesti Acornhill's Candy Crush!

2. Tuleeko teillä nuo koirat hyvin toimeen vaikka oon saanut käsityksen että Nemolla ja Karkilla molemmilla aika kova luonne?

3. Nää tulee varmaan osiltaan kans sen takia niin hyvin toimeen, että ovat niin samanlaisia ja saman tasoisia! Mutta tosiaan, hyvin tulevat toimeen, kun ovat tunteneet pienestä saakka. :) (Nemo 9kk ja Karkki reilu 1v)