29.9.2015

Uusia heppakavereita


Pitkästä aikaa kirjoittelen teille hieman heppakuulumisia kera uusien kuvien ja parien videoiden. Viikko sitten maanantaina mulla oli alla eräs symppis ruuna nimeltä Tyger. Herra oli aivan ihanan tuttavallinen karsinassa, sattui nuolemaan mun naamaakin... Tunnilla kuunteli tosi hyvin, meillä oli Anu sijaisena Johkun sijasta ja herra oli aika mahtava! Meni miten halusin ja Tygerillä oli myös tosi mukava ravi. Kuulemma on joskus "kuuro" ulkopohkeelle, mutta ei ainakaan silloin ollut lainkaan. Tehtiin pohkeenväistöjä, mitkä alussa tuottivat hieman ongelmaa, mutta paranivat loppuun. Tehtiin myös laukkavoltteja. Alla pieni klippi Tygeristä, lopussa on vielä laukkaa, joskin hyvin kaukaa kuvattuna.



Sunnuntaina olikin sitten kaksi tuntia mulla peräkkäin. Ensimmäisellä tunnilla olikin tämän näköinen herra, uusi taas minulle.


Marco siis tosiaan luki listassa, kaikilta joilta kysyin oli herra kuulemma aika vauhdikas ja painava kädelle. Noh, en kuitenkaan ottanut Marcoa pahalla tai hyvällä, kun en ennen ollut sillä mennyt. Käynnissä toimi alussa ihan älyttömän hyvin. Oli tosi mukava ratsastaa. Ravissa sitten hieman innostui välillä ja ei meinannut millään pysähtyä. Ei se sillain mennyt kovaa tai ryntäillyt, muttei vain meinannut pysähtyä. Yhteistuumin päätettiin Anun kanssa, ettei mun tarvitse laukata, koska musta itsestä ei tuntunut siltä. Jatkoin sitten ravityöskentelyä muiden laukkailessa ja johan herra siitäkin innostui, mutta lopulta meni ihan hyvin.



Mentiin puomeja, meillä oli kolme puomia, muutama askel ravia, yksi puomi ja sitten päädyssä voltti. Koko alkutunti meni superhyvin tällä tehtävällä ja Marco toimi ihan superisti päätyvoltilla. Tuntui vaan tosi mukavalta alla ja olin ihan tyytyväinen omaan ratsastukseenikin. Nyt kun vertaa viime kevääseen niin tässä syksyssä olen omasta mielestä kehittynyt hirmuisesti. Lopputunnista Marco sitten hieman innostui, mutta ihan hyvä maku jäi suuhun tästä herrasta ja eiköhän me jo ensi kerralla laukata...




Siitä suoraan sitten menin seuraavalle tunnille ja nappasin Sidin, joka minulle oli jaettu. Sid oli aivan mahtava koko tunnin läpi. Edellinen ratsastaja sanoi, että se oli ollut laiskaan, mutta eipäs ollut yhtään. Hyvin tsemppasi loppuun asti ja saikin sitten paljon rapsutuksia ja taputuksia... ja porkkanoita... Tehtiin vastalaukkoja, joita ennen Outi varoitti, että Sid vaihtaa helposti, mutta eipäs vaihtanut kertaakaan. Hirmuylpeä olin poitsusta! Kerran oviaukon kohdalla, kun en pitänyt pohkeita kiinni sai Sid sätkyn ja lähti ihan täysiä pukin kera laukkaamaan, mutta hyssyttelin vaan ja uudestaan ohi ja hyvin meni. Maanantaina menin sitten Pilkulla ja sekin oli tosi mukava, mutta siitä ei sen enempää, kun materiaalia ei ole...

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti