9.6.2017

You’re ripped at every edge but you’re a masterpiece

Matkasin tosiaan viime sunnuntaina heti loman alettua Tualle. Lauantaina olin ollut serkun ylioppilasjuhlissa, kotiin tullessa tulikin hieman kiire kaappeja tyhjentäessä ja pakkailessa. Meillä on tosiaan ollut projektina tyhjentää mun kaapit turhista roinista jo hetken ja nyt vihdoin saatiin se tehtyä. Pakkailin sitten illalla vielä tavarat ja herätys valmiiksi kello 5.45. Heräsin aamulla ihan pirteänä ja varttia yli kuusi kaikki tavarat mukana suunnattiin kohti Helsinkiä. Mulla jäi muuten vain yksi paita kotiin, joka on jo aika iso saavutus, etten unohtanut melkein mitään. Seiskalta lähti Onnibus kohti Rovaniemeä ja minä jäin sitten pois matkan varrella.

Matkustaessa sain onneksi nukutuksi ja olinkin jo 10.30 Jyväskylässä. Suunnattiin heti Tuan kanssa syömään ABC:lle, koska nälkä oli hirmuinen. Tästä mentiin sitten Tualle viemään spanielit ulos, kamera pääsi myös ensimmäistä kertaa ulkoilemaan, kun otettiin koirista seisomakuvia ja pääkuvia. Illalla suunnattiin vielä kohti lähellä olevaa järveä. En olisi uskonut, että mentäisiin uimaan, mutta mentiin kuitenkin. Vesi oli vielä aika hyytävää, mutta pitihän sitä Pepin 7v kunniaksi heittää talviturkit...

Niiin upea mies!

Maanantaina olikin hieman sateinen keli. Oltiin kuitenkin yöllä pirteällä tuulella ja haluttiin lähteä katsomaan auringonnousua ja lenkkeilemään. Siispä herättiin siinä mukavasti kahden jälkeen yöllä ja lähdettiin ulos. Oli aivan sairaan ihana, viileä ja valoisa sää ja koiratkin nauttivat juostessaan vapaana. Ei tullut 03-06 välillä ristin sielua vastaan, joten ei tarvinnut muistakaan ihmisistä välittää. Kierrettiin semmoinen kiva 14km lenkki ja kotiin tullessa käytiin nukkumaan ja nukuttiin päivään. Koirat oli kyllä sairaan tyytyväisiä ja oli meilläkin super fiilis hyvän lenkin jälkeen.

Iltapäivällä mentiin taas takapihalle ottamaan kuvia ja koirat saivat remuta uuden lelun kanssa, jonka toin Espoosta. Maanatai-iltana suunnattiin kohti Vaajakoskea, jossa yksi ystävällinen nainen lainasi meille telttaansa, että päästäisiin telttailemaan. Saatiin kiva violetti 3-4 hengen teltta, joka sopi oikein hyvin meidän tarkoitukseen.

Tiistaina tutkittiinkin tarkkaan, että minne suunnattaisiin telttailemaan. Alkuperäisenä ideana oli lähteä vähän kauemmas, mutta päädyttiin kävelemään parin kilometrin päähän metsään. Ennen lähtöä käytiin päivällä koirien kanssa lenkki, Dani kävi mukavasti kuraojassa, joten se pääsi pesuun. Käytiin vielä ottamassa koirien ja tennispallon kanssa muutamat kuvat aivan ihanssa säässä. Telttapaikalle lähdettiin tiistai-iltana ison repun, kassin, teltan, koirien ja kahden makuupussin kera. Oltiin käyty tankkaamassa ruokaa abc:llä juuri ennen lähtöä, joten mukaan ei lähtenytkään edes paljon ruokaa.

Löydettiin hyvä tasainen kohta mettästä ja leiriydyttiin siihen. Heti ekana huomattiin, että meitä ilostuttamassa oli miljoona hyttystä. Koirat saivat tutkia ympäristöä ja me kärsittiin hyttysistä, kun pystytettiin telttaa. Vihdoin saatiin teltta pystyyn, peitto pohjalle ja makuupussit päälle sekä koko konkkaronkka ja tavarat sisälle. Dani ja Karkki oli ekaa kertaa telttailemassa ja ne tutkivatkin hyvin ihmeissään telttaa. Päästettiin ne vielä yöllä ulos ja toiset tuijotti teltan ulkopuolella ympäriinsä ja murisi jokaiselle äänelle, kunnon telttavahdit...

Yö meni ihan hyvin, mitä nyt aamulla oli miljoona hyttystä teltassa, Tuan silmässä oli muurahainen ja Karmalle tuli hieman viileä. Aamulla raahauduttiin ylös taas hyttysten syötäväksi, pakattiin teltta ja tavarat ja lähdettiin kohti kotia. Raskaan ja hyvin kuuman matkan jälkeen mentiin suihkuun ja jouduttiin pesemään Danikin, koska se oli pyörinyt paskassa. Haju oli muuten kammottava, eikä se lähtenyt. Loppupäivä oltiinkin aika loppu, mutta panjelit pääsi silti vielä illemmalla meidän kanssa ulkoilemaan, kun käytiin kaupassa. Siellä käytyämme tultiin takaisin Tualle ja tehtiin ruokaa sekä katsottiin leffoja ja pelattiin älypään koira-visaa...

Torstai meni aika unisissa tunnelmissa, ei saatu oikein yöllä nukutuksi ja nukuttiin sitten yli puolenpäivän. Muutenkin oli hyvin nuutunut fiilis eikä jaksettu oikein tehdä mitään ja Tuakin oli hieman kipeänä. Siispä torstaina oli sopivasti lepopäivä ja ehdittiin siirtää oikein mahtavasti kuvia ja itse kirjoitin osan tästä postauksesta silloin. Ilmoittauduin myös tiistain ratsastuskisoihin ja muokkailin vähän blogin sivuja. Otettiin kuitenkin Karkista seisomakuvat ja seisotin itsekin pitkästä aikaa Karkkia. On se niin ihana, vaikka ei minusta spanieli-ihmistä saa tekemälläkään. Dania myös seisotin, mutta siitä ei voi edes julkaista kuvia, kjeh.

Perjantaina nukuttiin (taas) myöhään ja päivällä oli aika surkea sateinen sää. Siispä otettiin aamupalat ja linnottauduttiin sohvalle katsomaan teeveetä. Koirat nukkui tyytyväisinä ja kolmen maissa lähdettiin hieman pidemmälle lenkille. Heitettiin lenkki metsässä ja pestiin vähän koiria, jonka jälkeen pitikin alkaa pakkailemaan. Pakkailin nopeaan tavarat ja sain Tuan siskolta myös uuden näyttelyhihnan Nemolle, aivan tajuttoman ihana limenvihreä. Tia tekee Nemolle vielä toisenkin hihnan, josta tulee söpön pinkki. Viiden maissa lähdettiin kohti Jyväskylän matkahuoltoa ja sanoin heipat panjeleille sekä Tualle ja hyppäsin hyvin täyteen onnibussiin. Nyt istun bussissa ja odotellaan, että ruuhka hieman hellittäisi ja päästäisiin eteenpäin kohti Lahtea ja siitä Helsinkiin. Super reissu oli taas kaikenkaikkiaan ja pian taas nähdään Tuan kanssa. :)